Jer kupatilo više nije IN

Veljko objavi fotkicu na fejsu koja može dobro doći, kako on reče,  “Fejsbuk profilušama”.

Za potpuni WC ugođaj!

Ali, verujte mi na reč i na fotke koje slede, profiluše su prevazišle i kupatilo. Baveći se istraživanjem na netu, došla sam do zaključka da su slike sa wc šolje postale relikt reaktivnih fejsbukašica, ušuškanih u već zrelo tržište ove industrijske grane. Nasuprot njima, pojavljuju se, sve više, proaktivno nastrojene mlade dame. One unose revoluciju u tržišnu nišu profilnih fotografija.

Za, početak, proanalizirajmo nekoliko “indoor” strategija.

Strategija “Imam/la sam dečka”. Ova inovativna devojka je našla najbolji način da predstavi svetu kako ima (ili je imala) dečka i kako je on obasipa pažnjom u vidu roze i plavih međeda i inih plišanih životinja. Takođe, na to asocira njen položaj na komodi za TV, kao i njeno odevanje, koje je provokativno, ali u klasičnoj crno-beloj kombinaciji. Dodatna prednost ove strategije je i predstavljanje umetničkog duha njene porodice kroz dorski stub koji, ničim izazvan, ukrašava dovratak njene dnevne sobe.
Strategija “Seksi sam uvek i svuda” otvara velike mogućnosti za eksperimentisanje i kreativnost u izboru, kako poza na fotografijama, tako i objekata koji će biti korišćeni. Aktivistkinja sa fotografije nam poručuje kako i stari zamrzivač, bez zimnice, može biti mesto za seksi fotografiju. Nemojte da idete za masom, budite jedinstveni, pronađite odgovore u sebi i svetu oko vas. Savet ekstra: prođite kroz sve sobe vaše kuće i napravite ček listu predmeta koji bi mogli biti iskorišćeni u primeni ove strategije. I, zapamtite, dobar plan je pola posla.

Kuća, kao uobičajeno stanište fotografisanja, ipak je bila premalena za grandiozne ideje ovih mladih i inovativnih osoba. Kako bi zadivile i privukle pažnju tržišta, one su bile spremne da krenu i u korišćenje “outdoor” strategija.

Strategija “Vidi kako je ovo ružno, a ja sam lepa”. Ova strategija, kao i prethodna, daje dosta slobode preduzetničko-kreativnom tipu osoba da se poigravaju elementima promocije. Naime, ne samo da možete iskoristiti stare, raspale i zarđale automobile, pustite mašti na volju i otkrijte sve mogućnosti koje leže u vašem dvorištu, ulici ili na okolnoj deponiji. Dodatno, ova konkretna fotografija može da se protumači i kao šala o tek položenom vozačkom ispitu dotične devojke. *Takođe, ovde se uz/umesto objekta može iskoristiti i neka ružna drugarica/komšinica, koja će naglasiti svojom pojavom poruku fotografije.
Ovde je prikazana varijanta strategije “Vidi kako je ovo ružno, a ja sam lepa”. Razlika u odnosu na osnovni oblik strategije je strateška alijansa dve strateškinje. Iako ova strategija uvek pretpostavlja rizik od razbijanja alijanse zbog iste ciljne grupe publike, ona ima i svojih prednosti, koje se uglavnom ogledaju u multiplikovanju broja lajkova i komentara. Oprez u korišćenju ove strategije je neophodan, posebno u uslovima postojanja velikog broja zajedničkih prijatelja, kada vrednost multiplikatora lajkova i komentara opada paralelno sa porastom broja zajedničkih priatelja.
Strategija “Najava brisanja sa Fejsbuka” je uglavnom sprovođena kroz statuse. Međutim, ovi novi aktivisti (da ne kažem Fejsbuk aktivisti, iliti “Faktivisti”) daju “vrednost plus” ovoj strategiji u vidu vizuelnih najava. Bilo da su to fotografije sa natpisom urađenim u fotošopu, ili karminom ispisanom porukom na staklu ogledala, ono što je bitno kod ove strategije jeste izazivanje osećaja žaljenja zbog najave brisanja naloga. Ovaj svetli i peščani primer koji vidimo je dokaz da ova strategija može da ode “korak dalje” u izazivanju šoka i poigravanju sa tradicionalnim simbolima sahrane.

Strategija “Najava brisanja sa Fejsbuka” vremenom se razvijala i dobila sve više pobornika. Neki kritičari tvrde da oni koji planiraju i realizuju ovu strategiju zapravo nemaju kao krajnji cilj brisanje sa Fejsbuka, već samo reakcije u vidu: kukanja, lajkova, hiljada uzvičnika,tužnih smajlija i “srcadi”. Nekoliko nezavisnih analitičara je dalo različite zaključke nakon istraživanja motiva za sprovođenje ove strategije, tako da ne možemo sa sigurnošću potvrditi ovu hipotezu.

S obzirom na popularnost ove strategije, u nastavku, dajem još nekoliko primera njene upotrebe.

Klasična “Najava brisanja sa Fejsbuka” strategija.
Varijanta strategije “Najava brisanja sa Fejsbuka” koja svoj fokus prebacuje na osobu koja će biti obrisana iz prijatelja.

I kod ove strategije, kako su nam pokazale ove mlade inovatorkinje, postoji mogućnost sklapanja strateških alijansi. Prednosti i mane su slične kao i za strategiju “Vidi kako je ovo ružno, a ja sam lepa”.

Strateška alijansa, primer 1.
Strateška alijansa, primer 2.
Strategija “Ekstremno inovatorstvo” je možda najrizičnija strategija, ali kao što znamo visoki rizici mogu doneti i visok prinos lajkova i komentara. A, u ovom slučaju zagarantovan je i veliki broj šerova. Strategija se ne preporučuje homo sapiensima koji razmišljaju “unutar kutije” ili koji smatraju uobičajenu ishranu jedinom tržišno mogućom. To što će većina ljudi okačiti fotografije jela koja su sami spremili ili naručili u nekom restoranu nije konkurencija ovakvim ekstremno nastrojenim faktivistkinjama. One traže uzbuđenje, adrenalin, rušenje tabua i predrasuda. One su daleko ispred svakog vremena i razuma.
Strategija “I seksi ljudi imaju srce koje može boleti” ne preporučuje se svima, već samo onima sa naglašenim pesničkim manirima. Poema sa fotografije metaforično govori o slobodi, ljubavi, strasti, ali i večnim pitanjima ljudskog postojanja. Nikako je ne mogu više puta koristiti oni koji su nespremni za stalno učenje i usavršavanje pesničkog stila i veština u fotošopu.

 

19 comments

  1. Zanimljiva klasifikacija Fejsbuk fenomena. Ja sam, iskreno, prestala da se čudim raznoraznim pojavama, samo još uvek tražim objašnjenja određenih vrsta ponašanja poput pojedinih ovde opisanih jer i dalje verujem da su ljudi dobri i da iza svakog ispada stoji neki dobar razlog. Nažalost, objašnjenja sve ređe nalazim…

    Like

  2. Ja lepo rekao da mi je ono pentranje po regalu omiljeni izbor, a Branchester me zeza da je i bez toga znala da volim “kombinaciju tradicionalnog i provokativnog”…:)
    Šizofrenija široke slovenske duše, kažem ja…;)

    Like

Kaži i ti nešto